Sa dom vår?

Eller hör jag så illa?? Jaaa…hej på er…och gott nytt 2010 på er…detta är Moster som talar….jag hörde ordet vår och tänkte jag skulle titta in? Men det är ju snö kvar!! Och det vräker ner…aprilväder i januari? Jag som tänkte vårstäda stugan….ja….flyttade till varmare trakter under vintern, orkar inte med vedhuggningen. Men nu var jag tvungen in….dels för att det skulle vara vår men dels för att jag såg nåt skrämmande i tidningen idag. Läs själva!! Börja att hyra ut? Vad är det för sätt….och vem är denna fastboende då? Loo kan ju inte laga mat och Loungen har ju nyss gått kursen? Vem kan det då vara? Och hur ska detta bli……vi har ju bara en dusch!! Men herre-min-milda-skapare-då….dom har satt parbollar där!!! Skulle jag…..vaaa?…jag dela dusch med nån flicksnärta…eller vem som nu ska bo där borta??….ja, nån snygg karl är väl ok….fast?? Jag blir lite skärrad nu, darrar på tangentbordet, ojjjj….kan ju bli spännande också….om jag får vara med att välja ut, vill säga. Sjönära boende? Hahahaha….dom glömde skriva: tillgång till båt om du vänder på dig i sömnen!! Men tocket tilltag av Mr Ambi.…är han kanske fattig nu sen han köpte ring till Loo?
Å jag som inget lås har på dörren….ojjj….ställer kvasten för nu så ingen kan ta sig in…..och saker man har ute???….får man ha det i fred?….ölen, snuset, godisen?? Men vem kan dendärenna fastboende vara då? Vad sa du Oskar?????…….vaaaaa???…menar dom mig??? Nej dra på trissor!! Ömerikat???—finns ni kvar???…vill ni ha besök över sommarn?? Jag ska vara jätte deskrit, lovar…inte alls som här där jag tjuvkikar när dom bastar….jag lovar….skicka bara en biljätt snabbt som bara den…..snälla???

