Och så kom hon….

…i söndags förmiddag…..jag märkte det så fort jag slagit fötterna i marken…den ljumma vinden, plasket jag landade med i blötsnön, doften av smältvatten, fuktig jord och Mialinn Elling…snabbt for ögat över Scandinavia…..samma fulsnö….. men islossning, ökad aktivitet på djuren….. märktes mest på nallarnas ystra vattenlek…..jo, hon finns i närheten, det är säkert! Och då såg jag!! Svitjod låg grön med bara lite snö på sina toppar!! I timmar hängde vi i luften för att se henne närma sig….skulle hon komma som en vind bara? En som ystert for runt och smälte allt…eller som en vacker fjäril som spred smältstoff med sina vingslag…eller som en hungrig mygga som sticker Scandinavia så hon kliar bort snön? Jag är så otålig så jag stannar kvar i en ineffektiv väntan. Då hörs ett kvitter på IM…*våken?* frågar våren med en glad röst… *kan jeg komme?*…och så kom hon!! Våren!! Och hon var blond, vacker, med buskeps och klädd i vitt och svart och väldigt SL-anpassad……*kan jeg trykke?* sa hon….och det lät som ett kvitter av lärka och näktergal…och jag sa *JA!! JA!! JA!!* med min vinterskrovliga stämma……och hon tryckte….!! Och det blev vår!! Jag hann inte ens fånga det riktigt på bild! Solens strålar värmde mera, grönskan blev grönare och borta var alla hösttoner, vinterträden och snöhögarna…. och man hörde hur det växte och sjöd av liv. Så for hon vidare, våren, för att lyckliggöra andra…inte ens en fikapaus hann hon med.
Vi firade våren med en drink hos Bella på hennes Bistro innan vi for vidare till Pellegrina som bjudit in till konsert i Danmark med skönsjungande Carmen Roeth.Fullt med folk och en gemytlig stämning och bra framträdande. I övrigt så har helgen bjudit på fiske och dans i Norge…lite bilder på norska dansstilar följer här: Sen vid midnatt så testade vi vårfisket borta vid Moster‘s strand. Och det nappade bra…så bra så Loungen inte tror mig när jag visar hur stor torsken var mellan ögonen eller hur lång….innan han slet sig…..torsken alltså! Mosters fiskeplats är rätt bra….här kan man sitta gott och leende titta över till grannen Ull som ännu inte fått vår….dada dada da da Ull!!!

