Jag älskar att dansa

….och dans eller rörelse till musik var nog det första som fick mig att tända till rejält i SL. Under otaliga timmar av smärta svävade jag i dans, för >1½ år sedan, ovanför vattnet på mitt ställe på Solace, från sjukhussängen. Nu kan jag hjälpligt dansa i RL med en stabil kavaljer….och bättre och bättre blir det :)…..men dansen här inne fick mig att uthärda smärtan och i takt med att jag förbättrades så ökade även mina krav på danser i SL…..och visst har dom utvecklats sedan jag kom till SL!!Se bara Craig Altman’s utmärkta danser på Bits & Bobs eller alla nya *motion capure danser* på Sine Wave, Henmation, Studio 4D och andra ställen. Men, ofta så är de problem med att få det att synka bra….men även det har nu rättats till….med hjälp av en ny HUD framtagen av Random Calliope och Ashen Coalcliff *SyncDancer Couple’s Dance* så flyter pardansen så mycket bättre och dessutom är variationsmöjligheterna större inom dansen. Aschen Coalcliff som är storsamlare på danser i SL ( sa han hade 987 singel och över 300 pardanser av typ mocap) har satt samman upp till 58 danser…ja…finns i olika valörer…där *platium* innehåller alla….via *gold*, *silver* till *bronze* …som innehåller 15 danser. Ashen kommer också snart med en sigeldansvariant.

Förutom att du sliper skrika ”synk, synk, synk” med dessa så kan du också variera en massa saker….som…tempo…och stämning!!!….vill du vara flörtigt sexig i en kul dans, ja….då väljer du det!!

Ta gärna en titt på denna testvideo
….och dessutom så kan du testa danserna på: http://slurl.com/secondlife/Ode/18/92/22 DansHUDen är handgjord och kan köpas där och leverans inom 24 timmar.

Hoppa bara på bollen och TP in din partner…..och du kommer få en provsmak av singeldans medans du väntar in din danspartner!

One response

Kommentarer inaktiverade.