Huuu, vilken kall morgon

– 13 när jag vaknar! Startar upp datorn som vaknar med ett ryck och får dagens första goa skratt…..underbara Kineser!!! Bygger speciella parkeringshus för kvinnor …kan man kanske kalla dom för *flickparkeringar?* Med extra stora parkeringsrutor, pastellfärgade väggar med små söta ikoner på, förstärkt ljus och specialutbildade parkeringsvakter som ska lotsa oss rätt i rutan!! ÅÅÅ…hoppas vakterna är manligt manliga och ögongodis med!! Men vad då….behöver vi inte alla bredare parkeringsrutor, trevligare miljö och bra belysning?? Jag var igår ute vid köpcentrat för mathandling med syrran….oj….säger jag bara….så vi snurrade för att hitta en plats att parkera på! Varv efter varv cirkulerade vi och visst….visst fanns det plats…..men ack så minimal! Vår lycka var stor när vi tillslut kunde ställa bilen ifrån oss…..så stor att när vi efter handeln inte ens kunde komma ihåg var vi parkerat! Men ….hahahaha….inte har då jag några problem att parkera? Nej, då! Det finns alltid nåt ledigt utrymme för mig!!
Jag skyndade in till SL för att möta upp Malmö flyttexpress som på slingriga norska vägar kört hela natten för att hämta Isobel’s fina marknadsbord! Dom såg trötta ut gubbsen, men efter fika med nybakta kakor så piggnade dom till, lastade på och surrade lasten!
Så nu finns bara Boliglagets informationsskylt på marknadsområdet….och den har redan burit frukt! Jätteskoj! Tack Ull!
Isbanan ska vara kvar under vintern…..det tycker vi är jättekul….och för mitt inre ser jag snösmältningen och islossningen och hur den bara förvandlas till en skogstjärn med mysig badplats?? Jaaa???…..med fiske, rodd, paddling, bad och dyk och strandparty….håll igång i skogen? Man kan ju alltid drömma? Gick en lov upp, runt och in i Stavkirken….här är så rofyllt att sitta…..stannade upp vid runstenen och började fundera på vad där står??? Kan nån översätta åt mig?? Ey har gjort den…..så det skulle inte förvåna mig om det står nåt typ…… ”detta kan du aldrig fatta?”….men jag kan ju ha fel….nån gång….jag med!
2 responses

  1. Jaaa!!! Men så bra Ruth…och Rex=Kung och Kungen i Norge är ju Ey!! Jag får ta förstoringsglaset på och zoooomain bättre….för vad vill han förmedla!! *S*Kram!/ Loo

Kommentarer inaktiverade.