Blogg, blogg, blogg….

tvi vale som gubben min säger….vilken tråkig blogg!”

Kan man göra nåt åt det? För inte tänker väl tösabiten bli servitös och lägga in konsumupplysning? Det är väl inte en tåckendära blogg vi har…en sån servitös en…eller vad nu det heter….mammeluckerna mina kommer ifrån *blaas katarralis* och hucklet från *clean up*…käppen är snidad av ”Mr Pixel” ur en pixel, med en pixel och finns i 12 färger å den har inbyggd spankfunktion?

Å sen så säger jag bara det….rätt sak på rätt plats…om det nu ska kommenteras….å länka till sig själv i kommentarer?….haahahahaha…..men ojjdå är inte det snudd på…jaaaa……just det…olaga intrång eller nåt???? Men int tok…vad tror dom…att dom kan få henne att skriva det dom vill att hon ska skriva…men säger det på fel ställe….för mycket glögg i helgen?…..ja, här drack Tomten upp all glögg och sen bara pingla han och HO-HOade. Fast…han såg rätt mysig ut…hörde han tittat in till mig, såg han sängen? Provlåg han den…drar man in magen så kan man ligga två….men int säg jag var MENYN finns….neee du gubbe!

I allafall så hörde jag om en från Tärnaby idag jag…..nej, inte om han Grusmark eller Strandstigen…om en unger pöjk som nyss flytt….ja till Tockholm. Fanns int jobb hemme, sa han.

Så han gick dom 11 km till stormarknaden och frågte schäfern där om jobb..

Och chefen ögnade igenom hans VC och gillade vad han såg….så han sa….”har du säljvana?”

– Pöjken andades ett ”yupp, no har ja jobbt lite hemma å sålt…”

Chefen som behövde personal i julbrådskan anställde killen på prov och sa… ”du kan börja i morgon så kommer jag ner om kvällen och ser hur det gått för dig den första dan.”

Killen hade en tung dag…men äntligen så vart det kväll och stängningsdags…och Chefen kom precis som han lovat.

”Hur många affärer gjorde du idag då?” frågade han.

”En” svarade killen.

Då blev Chefen lite fundersam och sa… ”Bara en!?…normalt brukar våra försäljare ha mellan 20 och 30 affärer om dan. Hur mycket pengar rörde det sig om?”

Killen svarade:

”1.911.138 kronor.”

Chefen blev mycket överraskad!!! ”En komma nio miljoner????? Vad sålde du till honom??????”

”Först sålt ja en liten metkrok. Sen sålt ja en mellanstor metkrok. Därefter sålt ja en stor metkrok. Sen ble det ett metspö. När jag sen frågte någerscht han sku fisk svarte han att han sku åk ner te kusten. Då sa ja att han sku bhöv e båt, så vi gick ner till båtavdelningen. Jag sålt han den stora Baylinern med dubbla motorer. Sen vist det sig att hans lilla Honda Civic int fick dra den stora båten, så ja to me han till bilavdelningen och sålt han den dära 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoen.”

Chefen var nu i chock och sa: ”Så du menar alltså att en kille kommer in för att köpa en liten metkrok och du lyckades sälja honom en båt och bil???!!!!”

”Nej, nej!!…han kom in för att köp tamponger ti fru sin, ock då sa jag att han lik gärn kund åk å fisk, eftersom helgen ändå va förstörd.”

