Tacksamhet

vill jag skriva lite om i dag, för jag vaknar tidigt av en hemsk nervvärk jag haft de senaste veckorna, loggar in till min Alldeles Speciella medicin, Second Life … och möts först av en inloggningsbild som Tagen ur en rysare… sen av en mjukare bild från sovloftet i Skandinavien. Tanker Snabbt ….* hon dog med stövlarna på *…. När jag ser Hur välskodd jag var på isdansen igår och Hur trötta vi var efter veckoslut Ett bra, Loungen och jag. Och jag började SUMMERA Veckan som gått och som sa Många gånger förr kom denna känsla av tacksamhet över mig. Tacksamheten Att här lära känna folk Eller bara Möta nån för en kort minut med positivt Utbyte…. och om och om igen så slår det mig dethär med ringar på vattnet. Hur vi berör varandra och Hur den beröringen sen föder annat. Ja, som i Norge, för Att ta det som finns Närmast mig … Folkets lekfullhet och jag vet inte vad jag det ska kalla … den genuina stabiliteten, en ”lita-på mig anda”, en ”det-fixar – VI ”inställning som smittar av sig och en stor portion självkritik och humor! Långt bort i bakhuvet snurrar ett ord från barndommen, jag vet inte om jag tolkat det rätt … men visst sa mina norska kusiner och fettrar Att man skulle Vara * spel *???.. och jag tolkade det som … Ställa upp + Rättvis + kompisskap, typ …. har jag fel? I såfall så är ni GAME .. om det är rätt.
Andra möten i helgen och under veckan som glatt oss är dom med Annabella, Och Zaphod Jag Tirolen, med härliga vänner norsk Anknytning och bl en Personerna bakom importerade lusekoftor bunader och på Marknaden …. men inte nog med det … dom är för mig = Tiroler ECKbandet som för drygt 1 år sedan gjorde succé på den Oktoberfest jag hade på Solace. Kontakter som hållit under året, med generösa människor rätt inställning … Enligt mig! Sen TrickSie… energiknippe, galenpanna och även hon duktig klädskapare och med I SAMMA formidabla band! Tidigt söndag var vi över och Lyssnade på dom .. Joooo … man vaknar !!!… man sjunger med …. man joddlar till och med, (lite generad) … man Kan inte Stå fortfarande… dom har en enorm genomslagskraft och lyckliga vi i Norge får dom på besök —– hastigt och Lustigt bestämt —- på lördag, den 12/12 mellan kl 20,00 och 22,00! Man Måste smida Medan järnet är varmt …. och ja …. vi vet Att det krockar med Ett stort svenskt luciafirande …. Men vad da … folk är rörliga i sl, kan lätt förflytta sig och självklart väljer man det gottigaste jag karamellskålen …. dvs Båda eller fler!

Jag går nöjd ut och tittar på isen efter nattens dans … aaa Tack alla ni som kom och Slayer… kram för Att du alltid är så * spel * och för din fina musik ,…… tar en boll och fladdrar iväg, Rör mig som en isprinsessa och njuter av den Synen … Den tunna klänningen, flexet, färgkombinationerna, rörelserna, flytet …. DET ÄR Nästan ….. (bara nästan) som om jag börjar gilla vinter?? Huwaligen …. Skärpning Loo! Ny vecka, nya möten och utmaningar … WOW … det ser jag fram emot … hoppas den blir bra för er med? God måndag på er!

2 responses

  1. Dugnad var ju ett nytt ord för mig, däremot inte innebörden, kan inte vi med adoptera det i nysvenska? (litt avis jeg)Det slående med den inställningen är ju just ringarna-på-vattnet effekten och att man dessutom har så kul oavsett vad saken gäller :)Lyllo vi,/Louen

Kommentarer inaktiverade.