det hade tisslats och tasslats länge

mellan marknadsstånden, man spekulerade hej vilt, man slog vad om det, man sålde sin själ för 1 L…dvs sin röst…vem skulle det bli, hur skulle den se ut? …import eller inhemsk?…längd? kvalité, utstrålning???…man väntade och väntade…snart redan andra söndagen i advent och ingen visste något! Jo jag talar ju om Miss Julgran….vem blir Miss Julgran?? Öppensinnad som man är i Norge så var tävlingen öppen för alla, den mutbara juryn bara log, svalde och gnuggade sina händer! Sen tystnade musiken, älgen frustade högt, juleljusen i granen fladdrade till, bleknade och dog, snögubben klämde fram en tår, så rörd blev han och smälte med en smula…Björne tog av sig solglasögonen, torkade dom snabbt rena och satte dom kvickt tillbaks….bländad av hennes skönhet….fåglarna hickade till och tystnade……där var hon ååååååååååå, så gracil, så ljuvligt granskottsgrön, vilka underbara bomber och viken strålkraft….en import från söta bror som heter Trojanvirus….åååå….äntligen kom den och vi får rå om den!!! Juryn log i mjugg, bläddrade med sedlarna som brände i fickan och styrde stegen mot baren i Bellas Bistro….
4 responses

  1. Jesper………jaaaaa….jag vill ju me vara nåt…och när sen Trojan skickade mig sin underbara skapelse…ja vad då???? Att sen hela min vinst på mitt marknadsstånd gick i juryns fickor det tänker jag inte berätta för nån!

Kommentarer inaktiverade.