Moster kollar omvärlden…

”Det blir lite trångt att bara vanka omkring här,jag behöver nya influensor ”……sa Moster och böt om till hatt….den med blommor på, och tog färjan över till Strömstad för att sen ta en anslutande TP mot mer Svensk orientation….det hördes lång väg dunket av hammarslagen, där i skogen. Snön låg vit och fin och lite blank…..skare!!!!!…ingen blötsnö där inte. Sjungandes ” tippe tippe tip tapp tippetippe tip tapp” stavgick hon närmare sitt mål…… ”Måste vara smålänningar”…tänkte hon högt, ” flitig småföretagaranda, kluriga lösningar….syns dom varit med förr….jo, jag tackar jag!
Ljust och fint och gott om plats, och prim har dom kvar, ser jag….jaaa! Joooo…dom kan dom och det blir säkert klart i tid med.” Moster tog upp snusnäsduken, torkade ögon och näsa, pustade ut lite och log belåtet…” ska bli kul att åka hit på Lucifia…jag bara älskar ljus i hår, undrar om jag ska anmäla mig till tävlingen??” Moster tog sig en funderare…..”fast jag är väl för ful????….om man skulle…….???????….?” Moster kollar plånboken, skriver några siffror i snön…??? Men vad gör hon??…..”om jag ber Loo om julklappspengen nu, istället för på julafton så kanske hon glömmer det och ger mig 10 L till??????…men då har jag kanske råd med en tokendära tysk dunderkur~~ für altern avataren ???….var la jag LM nu då??” letar och hittar nåt i sin BH i knähöjd?? ÅÅÅÅ…vad har hon för sig?? Och med en TP’s hastighet är hon borta. Nästa gång jag ser Moster så är hon på besök i Danmark….Wonderful Denmark…och hon ser på långt håll att här…ja här är man klar för att ta emot julen, girlanger uppe i köpgatan en stor julgran på torget och intill den idylliska kyrkan en julmarknad full av freebie’s. Moster stuvar väskan full med en massa julfint och lämnar idyllen för ett kärt återseende med sin tyska vän……..ja, Moster har ett dolt hemligt liv, jag vet…..se bara återföreningen….visst sjuder den av liv?? Moster ser plötsligt 100 år yngre ut, pånyttfödd och full av vitalitet!! Oj, Loungelion nu får vi se upp!
Jag hade precis tänkt tanken när jag fick ett IM från Norge…..säg Loo har du gett order om storstädning av marknadslatsen…..undrade man? Jag tog mig dit….och vad hittar jag….om inte Moster, knäskurande trottoar och is nynnandes…. ” här ska skuras, här ska fejas, här ska pyntas, här ska grejas….” Jaaa….MOSTER..din toka….åå,, så jag älskar dig, och vacker som en dag har du blivit!! Vill nån ha en städtant så hör av er!!
2 responses

  1. Moster ! Du kanske kan komma till Isle de JADe och hjälpa till med städningen. *viskar* om du lovar att inte berätta det vidare … men det vankas bröllop mellan Fen och Tosh. Don och Chan har givit paret sin välsignelse *skrattar* Fen, vargen och Tosh den lilla kattingen :-)/Anonym

  2. Ja se jag kan Skura trappor och jag kan bona golv å jag kan Bära slask å ved å Vatten, jag kommer ej i säng förrän klockan slagit tolv, A da så kan jag Ligga bredvid katten …Sen älskar jag bröllop!…* Viskar * puss anonym, så ingen hör det!/ Moster Ingeborg

Kommentarer inaktiverade.