Knep och knåp och pyssel och

julstämning…det är vad dagarna nu mest innehåller. Jag var på en underbar julkonsert igår i rl och hade mer eller mindre ståpäls i 80 sköna minuter….då mår man gott!! I morse, till morgonkaffet så berättade hjärtat att han skulle leta julklapp på lunchen för 50:- ( inte lunchen då..julklappen) till julfirandet på jobbet, samma kväll. ( Men vad är det för meningsuppbyggnad?—den får passera—är ju ingen journalist jag…eller *S*)
Men ojdå—kära nån—köpa på lunchen??—samma dag—-han avslöjade sig själv….hör nu alla:
Loungelion Beaumont är den som handlar julklappar om julaftonen…kl 12.55!!! FY, säger jag…ha lite framförhållning. Som den ängel jag är…ja….jag är… (se blogg http://secondnorway.wordpress.com/ tack den värmde!!)…så gav jag honom ju tipset på den bästa och billigaste och godaste julklappsbytesgåvan som finns…..man köper ju en kokosnöt!! Sen har man sysselsättning hela julen och nytt piano till nyår!
Visst!! Nej….nu ska jag lära er hur man öppnar en kokosnöt!
Med en mejsel, en grov en, så öppnar man alla 3 ögonen på nöten, det är enkelt…..smaka av mjölken med, är den sur—–ja, då kan du slänga nöten…för då är den sjuk! Smakar den sött och gott så häller du upp det i ett glas…spar till lilla drinken eller goda maträtten!
Sen sätter du ugnen på 200 grader…när den är det….in med nöten i 20 minuter. Ta sen ut den—-obs—ha goa grytlappar!! Knacka med baksidan av en kniv en *tänkt linje* runt nöten där du vill den ska öppna sig!! Skalet spricker och du kan ganska enkelt ta bort det! Snygga strimlor får du om du skalar med en potatisskalare, eller skala hela nöten och riv….eller ät bara….så gott….och ut med den till pippi också! Så enkelt…och pianot klarar sig!
Testa!!
2 responses

  1. Wow!!! Detta var ju helt underbart. Tänk att det var så lätt att öppna en kokosnöt. Det skall provas helt klart…..och skall tänka på pippina med! Tack för en mycket läsvärd blogg för övrigt, följer den varje dag.

  2. Pirkka….så sa jag med när jag fick reda på det och vet du…det blir så snyggt som dekor om man hyvlar med en potatisskalare!! Så sprid det!! Tack för kommentaren och så kul att du är en av mina läsare!

Kommentarer inaktiverade.