Det byggs upp en spänning nu,

inte minst i Sverige….nu när Lucia närmar sig…denna dag som berör oss så mycket, då ljuset skrider fram i gryningen i en massa svenska hem och på arbetsplatser, då vi får lussekatter och pepparkakor som hör lika intimt samman som glittret i ögonen och runt tärnornas hår! Säg den flicka som inte drömt om att få vara lucia?? Nu har du chansen att bli Sveriges lucia i second life!
Läs mer om hur du gör för att anmäla dig på Tina‘ blogg http://tinasuniversum.blogspot.com/
det är hon som håller i den stora satsningen i Sverige, med en massa aktiviteter som börjar snart . Jag lovar, mycket kommer att hända där….det är säkert!!
Hos oss i Norge så var det ganska vilsamt igår, så pass så jag kunde titta ännu mer på vad som finns…och vet ni vad!! Har ni taskigt att få pengarna att räcka nu i jul? Men då så, det har ju jag med—-men—-jag vet vad du ska göra—-jag—-eller Charlotta Jenkins blir din räddare…..för titta här vad Wonderful Denmark dukar upp med!!!!! Javiisst….dom är vår julängel!!! Heltäckande jul från julblommor, ljus, pynt, presenter —–>till julbord , klart dukat och med julemat från det danska köket!! Ojje! Vin med!!!….Det tackar vi bara för!! Och bäst av allt—– gott, snyggt och gratis! Hejja Danmark, och tack!!
2 responses

  1. det känns så gott att ha Danmark med, de verkar också ha en varmhjärtad community härinne 🙂 Synd att svenskarna är så splittrade nu men finländarna borde vi kanske snoka reda på? Deras traditioner är ju nästan desamma som våra, pga gemensam historia… Dom bjuder vi in tycker jag, Looan!Loungen i vikingamantel o pälsmysse

  2. yes, ber Moster skriva upp det…men säg inte så om oss svenskar…våra vänner kom omgående vi frågade ju…heder åt dom!! Pälsmysse…uff…va e det mot en hederlig bunad!

Kommentarer inaktiverade.