Så var den invigd då…..

väntants tider, adventen, julförberedelsernas tid…..och marknaden öppen! Och vi är så glada, Loungelion och jag för alla fina ord, för all bra hjälp ja, för allt!! Vi vill omfamna er, precis som italienske Target Galicia’s snögubbe gör med hela julmarknaden, och säga: Tack!! Tack för stöd och Tack för att ni kom…..och välkomna åter, för här ska hända saker fram till jul!! Redan vid 12-tiden var halva second england på plats, nöp och kände, frågade och handlade och utstött små Oh, dear och pratade kultur och tradition, och vi bara log med mungipor man kunde knyta rosett på i nacken! Och ur himmelen så sänkte sig snöflingorna ner och blandade sig med den skönaste julmelodiblandning man kan tänka sig, (tack Slayter) vilsam men inte tråkig, igenkännande för dom flesta, man nynnade med, man minglade sönder scriptet på julglöggen, man klämde lagg….men vad då,…det är ju bara ett tecken på att folk trivs! Och sen plötsligt börjar man se detaljerna….Ruth!! Ruth Larsson, din humor och snabbhet där…den gav oss goda skratt. Och sen hittade man saker man letat….ojjj, finns mitt framför ögonen på en, som denna tomte…..eller vantarna….eller….nej…ni får komma och titta själva!!!! 50 personer vid själva invigningen och Wildstar var i sitt esse, trots lagg…… och Raynier Ferry Lines utökade sin service med att lämna av passagerarna på marknadsplatsen och Kaptenen krävde glögg i ersättning!
Ingen smolk i glädjebägaren då?….ska jag vara ärlig….. scriptet såklart, åtgärdat idag och som bonus fick vi köttsoppa med!! Gul snö…..ja….i ena hörnet nere på Dronningens isbana, även det åtgärdat och att folk har svårt att leta sig ner till Dronningens isbana….men även det tar vi itu med idag!
Isbanan,!!!!Tja…..ni bör inte missa den, vi har fått till låns det senaste av det som gäller vid skridsko och skidåkning…skidor med kombinationen långfärd/utförsåkning och skridskor med animering för isdans och medflöljande vinterandedräkt 🙂 Dessutom så finns det senaste utlagt på isen i form av par och singelbollar…..dom är helsköna!! Isen är nyspolad, simmen är nyvallad mot lagg, Norge står reda att ta emot dig, välkommen!! Advent kan inte bli bättre!…..joooo….lite då!
Jo!!! Annabella?…Kalle säger att han vill hem…han förstår inte språket här?
2 responses

  1. HAHA, Ja det var kanon på öppningen med wildstar. trots lag, enda var jag hälka och kom inte upp, det tar jag i rådhuset med mialinn;-).. Kalle… vilken Kalle.. ser mig förvånat runt,,, jag känner inte ngn kalle. ler o ljuger.. vill han hem, så sänd han till alessia, det var hon som ville bli av med smörman och dumpade honom hos mig i cafeet. hihi.. han har blivit vandringspukal. Pöss och veru well done på julmarknaden så fin. Anna som inte känner kalle.

  2. Anna som inte känner Kalle……tack ska du ha!!Jag såg inget så jag kan inte vittna i rådhuset, men visst var det illa sandat? Kanske jag kan få Kalle till det? Nån nytta ska man väl ha av dom, männen? Hmmm…han färgsorterar inte ens….hmmm

Kommentarer inaktiverade.