Det lackar mot jul

och i morgon är det redan första söndagen i advent. Vår julmarknad i Norge börjar ta form och handelsmännen börjar att fylla sina stånd, snön dalar så sakterliga och julmusiken höjer stämningen ytterligare. Folk har varit så vänliga att hjälpa till, alla är förväntningsfulla inför julen och vi…..ja, vi är ganska så trötta nu, i alla fall jag. Och ett speciellt tack vill jag rikta till den här lilla tjejen som gjort våra fina bord och som ställer upp i alla väder med ett glatt smil…..ååååå…….. Isobel Fride, du är värd din vikt i guld och banne mig om du inte ska få en lusekofta av mig så du inte fryser dig blå! Kram på dig!! Roligt är det också med alla som tittar in under arbetets gång, från skogen eller från Sverige, som här! Här, i Norge, kan man i morgon starta sin söndag med en god frukost på Bella Bistro och därefter ta en underbar skärgårdskryssning och, via Reynier Ferry Lines och Kapten Dariah Raynier, njuta av vårt vackra vita vinterland. Färjan avgår från Sund Ferry Pier klockan 20:10 CET/11:10 AM SLT och resan tar 30 minuter, klä dig varmt och möt upp i god tid! Och när du sen är tillbaka, ja då är julmarknaden öppen för dig och alla andra! Och julmarknaden finns i slutet på Skomakargatan, intill Brumm Bricklins vackra lilla stad och sen finns mer av marknaden några meter längre bort, vid Dronningens isbane, jo…det är skyltat!! Dronningens isbane????…ett nytillskott som jag hoppas får vara kvar i vinter…som jag tidigare sagt så föder idé—> ny idé och kontakter är som ringar på vattnet….och plötsligt (ja, ni vet hur fort det kan gå i sl?) så var vi bara med isbana….man kan säga…under en natt höjde sig ur marken ett dunkelt tjärn och bottenfruset var det och lyssnade man noga så skrek det!!! Jaaaa…så här… ”snälla, jag vill vara med, åk på mig, dansa på mig, ge mig ett par julstånd”…typ??!! Och snabbt hyllades en av dom man hylla bör i Norge, Mialinn, hon fick en egen isbana: Dronningens isbane!! ( Ey Ren då?…undrar vän av ordning, ska inte Ey hyllas?…. Ey har en egen parkeringsplats han…det är inte många i Second Life som har det…..tror jag….i allafall inte i Second Norway! Nå…vad gör du sen då….jag menar, efter julmarknaden?….jaaa…kanske besöker du fler marknader??..sover middag?…glöggar med familjen??? ( den i RL) för sen tar du dig tillbaka till Norge för kl 21:00 spelar Wildstar Writer och det vill ju ingen missa!!
Så välkommen till Norge i morgon, första söndagen i advent, och God Jul på dig!

3 responses

Kommentarer inaktiverade.