Tacka – dagen-efterkort till Apmel!!!


(joooo..sen klickar vi ju bilderna för att kolla bättre)

”Får jag bli din tangokavaljer, blott för några timmar!” ..sjöng Mr Pixel halvfalskt i mitt öra tidigare i veckan… ”du vet väl att Apmel bjuder in till Tangokväll Loo?”
Och det visste jag…jaaa…den måste ha varit både blind och döv som missat detta…det har ju sjudit i svenska chatten om just denna afton.…hur klär man sig, hur ser en tangohatt ut, vad har man för skor, tror ni han har tangorabatt hos Kaja, undrar om man ska komma naken???….så visst, jag sa ”Tack, Mr Pixel, visst vill jag dansa tango med dig…..jag är så ooooooooooooliderligt nyfiken på vad Kaja Lurra har gjort med Apmel’s place, tack, tack!
Att angöra en fest kräver förberedeser och viss uppladdning från båda sidor, håller ni inte med?…jag menar så här……där har Apmel i månader förberett festen för just oss, handlat in, dekorerat, bokat musiker, städat, hängt om konsten, varit på bolaget å så..(det var knappt han själv hann med att duscha före festen)….visserligen med proffshjälp….men ändå?? Han har lagt ner en massa omsorg, tankar, kärlek, tid och pengar på att just vi ska få en trevlig afton. Precis som i RL så förbereder ju vi oss med då…eller hur?…tänker till, kollar garderoben, beställer tid hos frissan, tar ett långt gott bad, målar naglarna, tar en liten fördrink…ja….bygger upp stämningen!! Eller hur?? Naturligtvis så kommer en och en annan till en fest oförberedd, självklart…men vi som tänker oss dit….visst är det väl så vi gör?
Och vad kom man till då??
Till ett Argentina på Solace, till en underbar miljö, ett kvarter i solvarma färger, man kände hettan redan på landninsplatsen….vackra hus i ett vackert grönt landskap med en romantisk bro som för oss vidare över en å och in mot en underbar sal, en Milonga där Apmel artigt och vänligt tar emot och här dansas det Tango salón som om det vore medfött! Vilken miljö, vilken musik, vilka artister, vilka gäster, vilka danser, vilken värd! Man tittar sig nyfiket omkring, insuper detaljerna och nåt från baren, tar en cigarr, slappnar av i festnerven ( den 13-onde hjärnnerven) och sen slänger man sig ut i dansen! Ja…man känner sig hemma!! Bättre betyg kan inte ges!
Grattis Apmel och Kaja och tackför en väl genomförd fest på högsta nivå!
Som vanligt så är Mr Lagg med inbjuden ..( alltid nån katt bland hermelinerna)…men man får ju tåla honom med? Alla ska ju få finnas i SL?..Men han hindrar min framfart med kameran…men håll tillgodo med vad jag fick med på bild! (Hoppas du låter hångelparken vara kvar ett tag Apmel, laggen gjorde att den inte blev besökt!)

2 responses

  1. Tack Loo!!!! Underbara bilder och underbart smicker som värmer extra denna dag då Apmels husse har stor städdag inför stor familjemiddag imorgon.TACK FÖR ATT DU KOM OCH GLADDE FESTEN ihop med alla andra supertrevliga gäster!En stor KRAM!/lycklig Appe

Kommentarer inaktiverade.