Fru Chefen, MiaLinn

kom över igår med frågan: ”Vintern kommer på söndag ifall ni vill ha honom hos er??” Så snäll är man i Norge….vintern kommer 22/11 och vill ni inte så kan han komma senare hos er!!!!!! Nåt för er på SHMI, Sweden, att ta efter! KUNG BORE kommer…beställ hembesök här!!!! Jag konsulterade Mr Ambi–( för han brukar då ta minst 2 dagar på sig för att bestämma sig)…och han sa genast: ” såklart vi vill, så bra!!” Och jag tänker….urk, uff, asch, usch, brrr fy…vintern kommer…..neeeej…jag vill inte..nu går jag i ide, om det är nån idé. Jag gillar INTE vintern i Second life…min latenta vinterdepression, den sl-utlösta, kommer smygande…jag ser drivor smälta ner över blommor som dör…jag ser svart/vita/blå kalla, kala landskap med alldeles för lite färg i….jag njuter gärna vintern hos Ewa och Jesper, där är den underbar…men sen vill jag hem…hem till mina blommor och saftiga gräs, hem till utefika under björken, till bad i Looviken, till Emma’s nallar, till……..jaaaa, jag kan hålla på länge. Usch, bara för att ta in djuren i ladan, usch, för att vara först in och elda upp i kakelugnen, usch, för att hugga ved, usch, för att borra upp vakar för vinterfiske och tvätt,—jaaa—-USCH, USCH, USCH!!!…..jag vill inte! Säg,…måste man varna för svag is? Och utedasset då…….fy för det om vintern, ingen njutning alls…bara blåskatarr.” Hör du detta Mialinn,(gastar jättehögt)….. lägg snö på Ambi’s skärm men behåll sommar på min…för det kan du nog, inget ska ju vara omöjligt i Second Life….och jag har aldrig hört dig eller Ey säga……. ”Nej, Loo, det är omöjligt!” Jag undrar om vinterträden….. blivit bättre sen förra året?……såg några fina frostiga nyponbuskar hos Ewa och Jesper uppe vid Icehotell, undrar var dom finns att köpa??? Dom kunde bli fina vid Bastuön..….måste man ha ruskor runt en vak?….finns det isbrytare i Norge för turbåten och Antje?…..visst kan väl snödroppar dyka upp vid huset till jul…kanske till och med lite innan? Och sen kommer ju vintergäcken!!!….vilket underbart namn den blomman har…att få GÄCKA vintern!Har nån sett Julrosor i Second Life, jag menar dom som heter Helleborus Niger??? Dom vill jag ha!…jag hatar alla Julstjärnor som ges ut nu till höger och vänster…bort, bort med dom, även om dom ger färg….men Amaryllis är ok inne…dom ska man driva upp nu …javisst!!…Finns det smörja till grovkängor och pjäxorna i skobutiker eller ska man till en sportshop? Nån som vet??Tulpaner?…dom kan man ju börja tidigt med…redan annandag jul? Jaaaa….dom är tåliga! Det har jag ju massor av 😀 Ylletröjor fram, halsdukar, raggsockor, vintermössa….upp ½ timma tidigare varje morgon för att klä på allt på rätt sätt. Men då…redan nu är det segt att vakna.Mmmmmmmmmm………sen dags för advent och julstök…flänga in till Norge för att köpa julklappar…vintertransporten borde funka redan om måndag…??(förkortas vtp?) NEJ, jag gillar INTE vinter, jag deppar till då och blir renons på idéer. Så är det bara….

