Folk pratar en massa skit

…bakom min rygg. Så nu ska jag verkligen ta tillfället i akt och sjunga ut, säga er sanningen. Jag MOBBAR ingen! Nej! Nej! Nej! Så, ta fram kaffet nu och sätt er tillrätta så ska ni få höra och se med….
Moster får det mesta om bakfoten, mest för att hon hör så illa (..ja, luktar illa med för den delen).
Hon vart inte alls utslängd….och NEJ…vi tar inte hennes pension, vi förvaltar den…så den räcker hela månaden..( annars skulle hon spela upp pengarna i Malmö eller köpa upp dom på skönhetsmedel…till ingen nytta). Så nu ska ni få en titt på hur hon har det! Avskärmad dusch ute….det är mer än vad vi har i *vita huset*, rinnande vatten för bevattning av blomland och tvätt….nå…så har väl ingen annan så fin sallad och rabarber som hon……och tvätt….ja, Moster har Bacill-virusskräck och tvättar ständigt! Egen båt och fri bensin! Vi får tanka dyrt vi…Norsk bensin är INTE billig! Hus med mus…ja, eget husdjur! Ventilation inbyggd i träpanelen. Namnskylt, så ingen går fel. Egen holk till hennes kornknarr. Och inne???….ja se….gott och varmt, ombonat, skön säng,fina tavlor och textilier, vackra blommor,mat för spontanmåltider (övriga har vi glädjen av att avnjuta med henne som gäst)…kaffetermos, copy kanelbulle bakad av Ui, antik Skultunastake, litteratur….jaaaaa…Tycker ni verkligen att hon blir illa behandlad?? …….jag tror mer att hennes kverulerande beror på en *bad romance*????

5 responses

  1. Vet du Loo. Jag tror Moster har det väldigt bra hos er. Det är vackert, ombonat och kärleksfullt. Kanske gör det hon ser att hon känner en saknad, kanske förtvivlan, över vad som är möjligt i livet men som snart är över för hennes del. Jag vet inget om för-historisk-moster-tid men det hon nu på nära håll upplever kan både göra henne lycklig och nedstämd. Speciellt som om hon haft en "bad romance". Kärleken är ljuv men innehåller alltid något törne för någon. http://www.youtube.com/watch?v=c56vEgA4fjU /Don

  2. Apmel……då farbror IB var/är Mosters stora kärlek i SL…så smörade jag ju såklart med en bild på hennes vägg, allt för att locka kvar henne….han var nog hennes *Bad romance*Don…jag tror hon inser det nu Don, men Moster är en hal ål och sköter numera allt via förhandling….en tjurapa…oss emellan sagt…men hon har haft en bra fondmäklare…*harkel*Funderar på att ta bort ditt inlägg…hon kan ju få idéer om att skaffa en törnekrona?Kram på er båda!!

Kommentarer inaktiverade.