God morgon, LÖRDAG

Vaknar till 1/4..(kanske).. av ett varmt duntäcke och en lika varm rytmiskt andandes *ryggkudde* tätt bakom mig….hör långt, långt borta ljudet av Antje…som en fiskebåt hörs hennes dunk-dunk, ett avlägset svagt ljud där,….. när svallvågorna lojt möter stranden… ett lamm bräker: ” bääääh, bäähhh jag är hungrig” till sin mammma, jag funderar på att lyfta ena ögonlocket för att kolla in vad klockan är…men ärligt talat….jag orkar inte, jag vill inte vakna…jag vill bara njuta mitt varma bo…ändrar lojt sovställningen och märker min *ryggkudde* följsamt draperas efter den….drar upp täcket till hakan ….och domnar bort som en spinnande kattunge.
Vaknar åter igen, lite mera denna gång…ingen *ryggkudde*….men gott omstoppad!!
Kallas ömhet!!!!! Hör svag, svag morgonmusik blandas med ljudet av rinnande vatten, gnisslet från skafferidörren, svagt, svagt sprider sig en doft av kaffe upp mot sovloftet. Vad kan hon vara???…klockan?? Nej, jag öppnar inte mina ögon!! Hör senare en välbekant röst glatt morgonhälsa hundarna och jag hör deras glädje och iver….inser nu att det är lördagsmorgon, i Scandinavia, i Second Life och dåsar bort igen lycklig och trygg i min hela lilla värld av blommor därinnne.

Vaknar åter igen….av ett ryck, en bildörr, spring i trappan, arga röster som säger– ” jag sa ju bildäcken skulle på förra helgen!” Går halvslött ut på toa, småfryser, letar morgonrocken, tar mig ut till köket…..tittar ut…..svart, vått asfaltblänk, biltak med snö på…..inser jag förflyttats till Real Life i Västerås.….brygger mitt kaffe, brer en macka med pastej och Västeråsgurka på och längtar in till mitt Second Life…..går för att logga in på datorn!!!! Åh…blir snabbt pigg igen…idag ska dom sista blommorna ut och en skördetröska inhandlas…ser hundarna komma emot mig…ser *ryggkudden* kupa händerna kring sin kaffekopp….skriver */hug* och rusar tillmötes…en ny dag börjar!!

3 responses

  1. Don….tack :D!Tina….klart du får vara *S*…men visst ger en bra morgon en bra start? Och vad kan vara skönare en riktigt kulen höstmorgon än att logga sig in till sol och värme!!

Kommentarer inaktiverade.