Gillar ———— gillar inte…..

ojjj……den listan kan göras lång. Och orsaken till att jag kom att tänka på detta är helt enkelt att jag hade svårt att somna in igår. Jag låg och vred mig rastlös i sängen, trött.. men ändå inte och med konstiga halvvakna orosdrömmar…så jag började *skanna* mig själv, vad stördes jag av?
Jag hade varit på ett möte tidigare under kvällen…..i något som för mig presenterats som ett kvinnligt nätverk …och nätverk gillar jag….dom tror jag behövs. Men syjuntor avskyr jag, gillar inte ens namnet…gillar inte ordet junta! Lika lite som jag gillar förföljelse… men sluter upp kring solidaritet i rätt bemärkelse. Jag gillar integration och tycker illa om segregering. Jag gillar raka puckar, dvs ärlighet.. men mår illa av allt som dras i långbänk, ältas och bakas in i pikar i dom mest underliga sammanhang….jag tror på förlåtelse och försoning. Avskyr folk som läser mina eller andras brev högt för andra eller baktalar i tid och otid. Jag ogillar att mitt namn, de sista dagarna, av några förknippats med vad dom kallar *maffian*…ja…jag ogillar det så starkt så ord finns inte för det!!!!!!Jag ogillar pekpinnar… men är följsam om någon presenterar goda argument. Jag tycker om att folk håller sig till beslut och vill gärna bli informerad ifall man ändrar dom. Jag gillar att jag är suverän i mitt bloggande och tar där inte order från nåt håll….nja…Moster i så fall?? Sen gillar jag att jag kan tänka högt här …för störs du av det…ja, då är inte bloggen min nåt för dig…jag har redan varnat om vad ZOOOOOOMARIN står för!
6 responses

  1. Stå på dig Loan!Men det där med maffia…tycker jag låter lite spännande;)Att folk ägnar större delen av sin tid i SL att snacka skit, spekulera, moralisera etc är djupt tragiskt..framförallt för dem själva

  2. Jesper, du sköne isbjörn, tack!!/Maffiga-LooAnnabella då…är du sjuker…jag skickar Moster till dig med hönssoppa?? Krya på dig och tack för din kommentar!!/Kram!

  3. Vaa.? var det inte jag som skrev bloggen,.nähä, var det Loo.Hoppsan Kerstin..kunde varit jag.smile.Tack rara Loo….(sedan till dina sömnsvårigheter, hehe, jag är med i grupp som heter "Counting sheep" du är så välkomen..pössEwa Aska

  4. Jag tycker det jobbigt när det finns möten som ngn mår dåligt av och skriver om det men inte sägar rent ut, det kan ju varit " mig" som diskuterades eller hon, eller han.. är det inte bättre då att hålla mötet hemligt. vi vet ju varför jag inte går på kafferep. jag tål inte kakor. jag äter för många :-)ANNA Cafeet med 38.7

  5. Ewa…nu fick jag ett gott skratt, tack…och jaaa "Counting sheep"….den man räknar benen och dividerar med 4?? Jag kommer med!…pössAnnabella…uff hoppas du kryar på dig…visst måste såna möten vara jobbiga?…jag går inte heller på dom…men nu var det insomningsproblemens skanning av vad jag gillar eller ej som jag skrev om…jag mådde inte alls dåligt! Sen kan folk tolka det som fan läser bibeln. Och vad som tas upp på möten…jaaaa…det ska förbli där..för diskuteras du, eller jag eller han eller hon i vår frånvaro då är det ju enbart syjuntor…och dom går vi ju inte på! Åh, dessa satans kakor du!! Krya på!

Kommentarer inaktiverade.