Thank you for the memories, Target!!

*Urkraft* i Tor’s hammare, en symbolisk staty av Ey Ren, så rätt för detta samfund!

Som ettåring så har Second Norway genomgått en massa olika skepnader, man testar, förnyar, förkastar, experimeterar…man är stadd i ständig utveckling….det är charmen och så spännande för oss som lever där. Men som dom tröga skallar vi är och med alla intryck som vi tar emot så glömmer vi lätt! Alldeles för lätt!!! Självklart har man insett detta, alla Norgehistorier till trots…Norrbaggarna ÄR smarta! Taget, en lyckad import från Italien (tror jag) har gjort en minnesutställning i det nya galleriet….till sin hjälp av foton från våra gömmor….nå, jag skäms…jag har inte alls bidragit….sorgligt nog har jag inga bilder kvar från den första tiden, inga mer än dom som finns på min blogg….allt försvann när jag fick fel på datorn……annars hade min första bild suttit gott….en vinterbild av tre fiskande avatarer vid en tjärn…det var nästan denna tid förra året när Loungen och jag letade is, snö osv…..Nej…..nu ljuger jag….min första bild är ifrån huset bredvid Garborgshuset där jag sitter och pratar med Sword….han som egentligen är skälet till att jag hamnade som boende här! Allt nog…..det är en nostalgisk resa i lokalen, många igenkännande leenden och endel såå underbara bilder, andra roliga och med fart och fläkt! Flera gånger kommer jag på mig att tänka….jaaaaavisst ja….men, så var det ju där då!! Vad sägs om *Vackra vita vinterland i advent?* Eller *utsikt mot en bro?* Eller *Dom äger?* Dessutom så finns en skulptur av Ey Ren i natura!! Och flotta porträtt av ägarna. Loovika finns också med….härligt!!!

Target!!! Du har gjort detta så bra!!! Tusen tack!
