Loovika läggs ner

och ett stråk av det stora vemodet griper tag i mig när jag vandrar över Loovikas ängar och rensar. Underbara Loovika, tänker jag,…så mycket du gett mig av skratt, slit, försök och misslyckanden, lärdom, kontakter……och som jag har älskat dig, blommorna och djuren, havet,ljuden, vinden, årstiderna och inte minst min Bauer-värld! Andra november skulle du ha fyllt 1 år, ett fruktsamt år, den dagen får du inte uppleva. Nu får marken snart gå i träda, vila och ta igen sig tills nån annan kommer och brukar den. Nu måste Loo gå vidare…
11 responses

  1. Loo ditt Loovika var underbart, en pärla i SL. Men framtiden kan ibland bära med sig än större sensationer. Gå du bara Drottning, ditt hov och dina undersåtar, inkluderad undertecknad, kommer att vara dig trogna./Don

  2. Tina och Zig!!Nej, nej…det tar inte slut….vi ska bara över till en helt sim i Second Norway, en homestead och rätta munnen efter matsäcken och kanske, vem vet…ett annat tema!

  3. Lycka till, det är alltid vemodigt när man byggt upp ngt och i ditt fall ett UNDERBART ställe. Ser fram emot ditt nya som jag tror blir minst lika vackert KRAMMMMMMM gumman /Annabella

  4. Annabella…tack!! Jag med ser fram mot nåt nytt….men du vet när man går och plockar in….ah….då är det inte bara pixlar utan så mycket mer! Kram!!

Kommentarer inaktiverade.