Solen går upp idag 7.48

står det på min skärm när jag loggar in…..5 grader ute…mulet men inte regn och ingen blåst.
Solen går upp när jag loggar in i SL 6.26 och möts av dessa 2 flaggor på inflygningsvarvet över Loovika, ser röken ur bastun,…nån är redan där, hör fågelsången och ser Gubben och JR leka en rolig lek….på ängen! Underbara Loovika!!… Solen kan gå upp på så många olika sätt, visst kan den!!
Idag fredag mmm jag tänket TGIF!!!!….en händelserik vecka har det varit, meterologen skulle ha sagt….en med tropiskt högtryck och rätt mycket vind! Jag menar nog den varit ovanligt händelserik och het. Och hett var det igår i Havanna….en praktful visit hos Ewa och Jesper i deras vackra miljö…..kittlande spännande bland en massa mystiska män….som detta lortiga maffiayngel eller Bock som alltid klär sig så bra och Tour som bytt om från jeans till värsta kostymenoch färgsprakande kvinnor…..nåja….mer eller mindre då *S*…till lekfullhet som här…eller bara kika in som en världsvan turist, som farbror IB och till en DJ som varvade eldig musik med trevligt tal….och visst är det kul när folk tar en inbjudan på allvar och klär sig efter temat!
I Norge är det glädjeyra, alla är förväntansfulla inför helgen. Här ser ni lite av utbudet och det är inte illa…välkomna över ifall ni har tid, varför inte ta en brakmiddag hos Bella på bryggan, fynda lite i ”secondhand shoppen*, titta er omkring och sen dansa hela natten lång…som viking eller i pyjamas…eller varför inte..i nåt du själv tycker om. Som jag så ofta har sagt….en tur till Norge sitter aldrig fel, här finns det bästa folket, den vänligaste stämningen…..och här finns Loovika! Nejdå….jag är inte alls partisk…..hur kan du tro det?? Det bara ÄR så….och Moster nickar instämmande!! (konstigt,va?)
2 responses

  1. Jag kan inte komma. Men visst finns det att fira. HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA/Don

Kommentarer inaktiverade.