Val

…..man har olika val i sl….hela tiden……och tur är väl det. Det första och bestående, förföljande.. kanske också ibland grymt avslöjande om mig ….det har jag när jag registrerar mig,….. jag kan välja Supersexiga, Provocerande, eller varför inte Tjatmoster åtföljt av ett efternamn…finns inget hinder i det!!!
Ifall man nu är över 18 år, har normal intelligenskvot, anser sig vuxen och inte vill sticka några i ögonen…..då väljer man ju som den begåvade människan man är, bakom datorn. Vill man absolut skapa sensation, irritera andra, få rubriker, skapa drama, bli omtalad, tisslad och tasslad om…..då väljer man ju ett annat….ett som sticker ut….ett som ger dessa reaktioner. En del behöver denna uppmärksamhet….. att gör så här……andra skapar samma uppmärksamhet på andra sätt!

Nå, vad kan man då göra åt det… en del chatter har filter i sig som förhindrar vissa ord, begrepp, det är mer än vad mänskliga hjärnor har..så klart man reagerar….frågar varför, tar ställning till om man tycker detta är vettigt, etiskt eller ej. Men en sak har det visat sig……ger man dom uppmärksamhet så njuter dom, ja…..dom slickar sig runt munnen i njutning och dom gottar sig i sin lycka över att ha retat upp oss, dom blir tillfredsställda och vinner. Tig ihjäl dom! Ge dom inte det dom vill ha! Och blogga inte om dom!

5 responses

  1. Loo vet du. Jag som svensk är inte delaktig i de svenska grupperna och,,, jag upplever ingen skit. Jag har haft en kontakt som var "jobbig", det var för länge sedan. På denna person använda jag "option" Mute. Sedan dess … allt lugnt och skönt. Prova Mute på dem du inte vill se/höra/Don

  2. Alessia….mmm vi tycker lika här! :)Zig….jag håller inte med dig och tycker att du rätt snabbt kopplar till SD…det handlar om ett namn och en klädsel, är anmält av PG till kommunen, utrett av kommunjuristen….men så lämna det där då. Det är ju deras ansvar nu. Och tig ihäl dom eller sätt dom på Mute. Nu skapas ju ännu mer drama kring Malmö och kring dess personal i SL…..men det kanske är meningen…..även negativ PR är PR….men på mig liknar det mer som en paranoid förföljelse.

Kommentarer inaktiverade.