Underbara måndag, välkommen!!

Ny vecka att fylla…visst är det skönt? Och jag vaknar med känslan av att jag är så glad att jag är jag och att jag finns till i höstrusket….jag känner mig levande och jag knycker en sak Don gav mig i en kommentar, en svensk förkortning, ÅMG!!! (yes, svenska för OMG)……. så gott jag har det!!
Vissa dagar ska man nog bara pränta ner det, se det på ett vitt ark….spara det, minnas och gå tillbaka till det och fånga den känslan! Det låter nästan lite religiöst det jag skriver…men ibland vill man bara *tacka livet, för det ger så mycket*. Och att känna det en ruggig oktobermorgon och dessutom en måndag…..ja, det är ju bara en nåd att stilla bedja om…

Ny vecka…den gamla slutade bra med ett besök på Titanic i sl…..jag har inte varit där tidigare och det var storslaget! Hur har jag lyckats undvika det???? Ernst Edman spelade, som vanligt sååå bra, och många svenskar hade letat sig dit!Och nog är det kul att få klä upp sig ibland??? Jag kände mig som en höstlik lingon-sorbet, rosa fluffig med rätt sötma, och bästa dansskorna hade jag plockat fram. Vi gick husesyn senare och där finns ju allt…..utom hytt och toalett????….osäker där…men jag såg inga. Däremot så kan man få en egen måne, nåt jag alltid drömt om :-))) Och man kan stå i fören på klassiskt sätt!! Jaaa titta bara ni! *S*Det var såååå mycket att uppleva så jag missade ABBA totalt, förlåt Ewa och Jesper, men ser ni jag var en Dancing queen istället! *Ler*

Nu snart så börjar Second Norway’s jubileumsvecka, dom fyller 1 år, den börjar den 23……tänk så mycket dom hunnit med på den tiden, så driftiga dom är men framför allt…så stabila i sitt sätt mot oss som bor där, tålmodiga, vänliga och med en underton av *allt går att fixa*, underbara vänliga Norge…jag gratulerar på förhand!!……så i veckan ska jag leta en norsk flagga att hissa bredvid min svenska för att hedra dom! Jag ser fram emot veckan!! Moster då?….ja skitförnärmad fortfarande och påbörjar äggdiet idag för att * slanke sig*…sen att hon åt 3 tallrikar kålsoppa…..mmmm…det gör ju inte att hon är lättare att leva med!!!!!………. Så kära läsare…ha en bra vecka…..njut höstens färger, den första frosten på löven, det tunna islagret på vattenpussen som man bara inte kan låta bli att trampa sönder, plocka fram vantarna och isskrapan, håll dig varm med chocklad med vispgrädde, tänd levande ljus och en brasa ifall du har, slink inom bibblan eller bokhandeln, köp svenska äpplen…..aha…en bok, ett Åkerö och musik i bakgrunden, höststorm ute….njut! Och dela sen gärna med dig av din värme till någon annan!

One response

Kommentarer inaktiverade.