Lördag och ett härligt höstväder utanför

KLICKA FÖR STÖRRE BILD!
….men inte för mig, med ögon som inte vill vara med, svullen och hemsk och med en envis ögonklåda…..och jag som skulle på en parmiddag ikväll :-(… en jag verkligen sett fram emot. Så kan det gå….men jag behöver också komma i rytm och jag behöver läka min ena trampdyna …..så det får bli hemmamys, isolerad,
för att inte sprida detta tydligen väldigt flyktiga virus vidare. Min snälla mamma parkerade en färsk krabba utanför min dörr….själv hörde jag inte ens att hon ringde på dörren för jag sov vid datorn!
Nu har jag i allafall städat efter RAJRAJ på Loovika, gett fåren färskt hö och städat bort den mesta av spindelväven….lite får sitta kvar till Halloween :-),och så kom jag på att jag ville ha en till sittkubbe och åkte för att hugga en i fantasiskogen……
Vad ser jag där om inte vackra flytande höstlöv i en å……då börjar det som är så kul i sl……..jakten! Den via creatorns profil som kan leda vidare till det mest häpnadsväckande….för min del idag till löven som flyter men också till ett konst-fotogalleri där jag vandrade runt i 6 olika våningsplan, lääääääääänge, och bara tog in. Fotoförbud rådde och jag är lydig flicka……så synd för nu måste ni ta er dit och titta :-)). LM tog jag åt er 🙂
I morse möttes jag av ett NC vid inloggningen, från en på min vänlista som jag knappt känner. Ett grupputskick, onödigt….jag tog illa upp….språkbruket var inte av det slaget som mina vänner använder i brev och innehållet var totalt ointressant information för mig. Jag skulle inte ens nämnt det om jag inte nyss såg att blanche tagit upp det i Apmel’s blogg….jag trodde på ett nytt NC med dementi och ursäkt….men, men…. Vill man kommunicera på det viset med sina vänner så rikta det då till dom det berör, för mig är detta bara stillöst och förvånande. Tydligen släpper man alla spärrar här i sl, hyfs och stil hör inte hemma här lika lite som vett och etikett?

5 responses

  1. Jaa jakten är det roligaste i SL! Och ofta gör dom det inte särskilt lätt för en heller!! 😉 Jag vill oxå ha flytande höstlöv….. krya på dig o hoppas det blir en ny parmiddag snart! =)

  2. och jag är sedan ett tag inte längre med i den svenska gruppen därför att jag verkligen tycker illa om den vulgära och råa tonen där….Det är faktiskt den enda gruppen jag har varit med i som jag har känt på det sättet. Nu vet jag ju inte om det är den gruppen eller någon helt annan… 😉

Kommentarer inaktiverade.