En sån underbar morgon! I SAREK!

KLICKA FÖR STÖRRE BILD!

Jag vaknar och kan inte få upp ögonen, panik, en massa gegg när jag gnuggar mig i dom och ögonfransarna stela av äckel-päckel. Vinglar på onda ben ut till badrummet och tittar i badrumsspegeln, hahahaha!!!!…..det där KAN inte vara jag! Så jag ser ut! Svullen och med blodsprängda ögonvitor, jag har fått en rejäl ögonfluss! Ringer Dr svåger som säger, jovisst kan du jobba, men med fördel hemifrån under det akuta skedet….får lite praktiska råd….. gör en macka med extra mycket makrill i tub på som tröst , kaffe…. och loggar in på datorn.SATANS….. Musen har frusit, byter batterier, tappar en halv smörgås med 50-elva mosade makrillar i tomat över 2 –V-8 på tangentbordet, alltså börjar dagen inte riktigt bra. Vad ska jag hitta på för att komma i bättre stämning? Går en runda på Loovika där det inte ens är undanplockat efter RAJRAJ, NÄÄÄÄÄ…. absolut inte…..har ingen städlust. Om jag skulle ta mig bort till Ewa och Jesper’s skapelser, det står högt på min göra-lista…. Orkar inte ens byta om efter ABBA igår…vilken underbar show, igen!! Hittar en slurl hos Tina (kvinnan som har allt) och drar iväg något morgonstörd, lätt febrig och med min onda fot, inte alls på humör……NEEEEE!
Men se det blir jag bara jag landar…...JAAAAA….i Sarek! Sarek Nordic Light http://slurl.com/secondlife/Sarek%20Nordic%20Light/41/89/21 Vänner, lyssna nu på mig, är ni trötta, slutkörda, ur humör eller mår dåligt på annat vis…….åk dit. Se det som en RETREAT, en TIME-OUT, en VEDERKVICKELSE! Ja, nu menar jag alla ni som vill ha ut nåt mer än party och shopping i SL. Det är så vackert, så fint byggt, här ligger en mängd omtanke om djur och natur begraven tillsammans med kryddan humor!!!!!.Och musiken!!!!!…den tackar jag aldeles extra för, den gav allt ett extra lyft! Men, klä dig väl, här är svinkallt nu om hösten och ett lätt duggregn idag. Så jag tog en avstickare in till foajenIce hotelet och handlade mig en anorack och vet ni vad….LOOVIKAVANTAR!!!!!—–snälla Ewa, ta fram en mysse med? 😀 Tack och lov så var jag väl skodd i nya stövlar när jag sen gjorde min vandring och såg snabbt hur väl dom sköter om Sareks djur….nåja…fågelstammen…men den bör förnyas, men dom är attans så snabba i flykten, jag som trodde jag kunde skjuta sen träningen på Drottningholm? Jag vandrade vidare och fann en ståtlig älg ..(han sa…jag heter Lasse Berghagen)som strategiskt ställt sig för att njuta utsikten och ha koll på om nån älgjägare var på ingång…. sen vandrade jag den markerade leden, tog en ny macka och lite choklad i en raststuga, njöt utsikten i en annan och värmde kroppen i ett vindskydd och bara njöt, njöt, njöt och avslutade leden sen med en liten förmiddagsslummer i ett tält som var garanterat myggfritt…..nja….nästan 🙂 Sedan kollade jag upp stugorna för att se om det kan vara nåt inför vintersemestern. Och det är det!! Kan rapportera att dom är väl utrustade och fina med både bastu och rumsbetjäning, sängen var så skön så skön…tänkte ett tag krypa ner och sova mer…men vågade inte ifall Ewa och Jesper skulle komma på mig… och den har nog fler funktioner än jag kunde testa. Sen drog jag mig ner mot Ice hotelet och gjorde ett kort besök i katedralen med kära bror. Så fin den är med sina vackra utsmyckningar och den andäktig känslan. Lullade runt lite och imponeras av färgsättning och god smak. Kollade utsikten med olika ljus och vilken effekt det har på väggar—-strålande!Vilka vackra Simmar ni har Ewa och Jesper, tack för ni delar med till oss! Man känner och ser hur ni njutit av byggandet, det lyser igenom! Så kära vänner, bjud er själva på denna upplevelsen, gör ett besök, hitta en frostig nyponbuske, som jag….och leta efter tomten, njut naturen och musiken och ett skickligt hantverk….. och jag lovar att ni sen kommer att känna er som örnen som kretsar över Sarek-—-befriad! Unna er detta!!

6 responses

  1. Tack Loan, jag blir tårögd när jag läser vad du skriver och att du lyfter blicken och ser humorn i det hela (Stor bristvara hos vissa dysterkvistar, ingen nämnd ingen glömd). Vi har oerhört roligt när vi gör de sakerna, och när andra har kul så är lyckan total.Beträffande musiken som rullar så är det ett axplock av de vi anser vara de bästa nordiska kompositörerna. Ibland rullar lite annat, men då är vår kinesiske vän och guide (Fantast) snabbt där och ändrar tillbaka med den stränga kommentaren: "Vi måste spela nordisk klassisk musik för stämningens skull Jesper!!"Återigen Tack Loan och välkommen tillbakaJesper

  2. Tack själv till er båda, så jag har njutit i timmar hos er denna förmiddag och imponerats! Ja, jag nynnade med till välkänd musik och blandningen var så skön! Kram Loan

  3. Loan ohhhh jag är så glad åt din fina artikel……tack, tack…Den i början gjorde mej extra glad….gillar den typen av humor…skoj..fortsätt så…..är du journalist?Pösss ska sattsa på mössor…typ ryska björn….mössor.lolEwa

  4. Pössar glatt tbx på Ewa, som du ser har jag enbart njutit under min vistelse :-). Jaaa, rysk björn, det blir grejer, får känna mig lite som en maffiabrud då! Sen kan ni garva i dubbel bemärkelse när ni beredder skinnen! *S* Å, nej, nån journalist bor inte i mig jag har bara lite skrivklåda, nu och då!

  5. Don: … du vet precis hur det är, allt jag lärt kommer från 🙂 min mentor) * rodnar * Uff, har en tuff dag idag, ögon mindre en EN Kines "och bara usch-usch jag dom, ska snart ta en rejäl rödvinstoddy och se om inte det hjälper … hjälper inte det får jag väl ta 2 Innan slaktbänken! Kram på er!

Kommentarer inaktiverade.