EN DEL AV ER TROR…..

….att det är Moster och jag som styr på Loovika. Det är helt fel! Det är djuren som bestämmer.
Så nu är alla, från Nallarna till myrorna informerade om vad som gäller den 25/9….en del valde att ta lite semester i närmsta Inventarium, andra försäkrade sig om bästa utkiksplats! Alla har lovat att uppföra sig väl….. ”kanske det kommer ett lite gnägg om Ikaros spelar nåt rejält rockigt,” sa Pålle….och det måste han ju få??
Septemberstormen har lagt sig och en herrans massa löv över Loovika, vågorna har lugnat ner sig, blommorna glöder av upphetsning….det kluckar, sjuder, bubblar, fräser och ångar om apparaten. Bordet är dukat, nya blommor inköpta, ölen är lagom tempererad….kort sagt….det börjar stå klart!! Det ska krattas lite, dansbanan ska sopas, sen ska Moster och jag ta ett renlighetsbad (som hon kallar det)…sova skönhetssömn och sen så…..sen är det nog fredag!
Ruth Larsson, jag vet att du läser mig, till dig vill jag här och nu säga TACK!!!, människor som du är det som får andra att bli glada!! Du fick en fråga, från kära bror som vet att du kan en massa och har gjort en massa fint….frågan löd…. ”säg Ruth, har du nån *nek*, eller *kärve*???” Det hade inte Ruth….men 20 minuter senare så kom dom!!! Och ni kan beundra dom på dansbanan! Det är sånt som får sl att rulla, som gör en så glad! Tack!!
Och hör ni….jag säger det med denna bild:

2 responses

Kommentarer inaktiverade.