Veckan som gått

har varit ljum i sl-intresse, sådär småtråkig, inspirationslös…ja, såpass så man tänker Halleluhlja för shopping!! Då är det enligt mig riktigt illa! Även om man piggnar till och njuter när man hittar butiksägare som fattar att detta kan vara en pärs, som här!! Jag har alltid närt en dröm om att vara vacker, skör, spröd, eterisk som *perfekta Nan* eller min storasyster…inte ens i SL är jag det. Hur mycket jag än försöker….jag ser bara klämkäck ut…eller när jag närmar mig målet….jaaaa…då är det en detalj som fattas…..som den gången jag var vacker tills vi satte oss inne vid brasan på Solace…( du…ja du minns)…och min sittställning avslöjar…..mmmm…moster skulle här sagt—*en skållad råtta*—du tystnade—du stirrade, du svalde och blev rödare och rödare i ansiktet….och jag tänkte, ska han få hjärnblödning???? Då kommer det —-s ä v l i g t—– ”Loo, du har glömt ta på dig trosorna!” ——— UFF!!!! Rodnar till och med när jag skriver om det!
Men veckan livades upp när mina goda vänner, over there, bjöd in till visning av sin nya sim…han som anonymt ofta kommenterar mig och hans jättesöta fru ropade: ” kom Loo, kom och se!!” Loo kom och såg hund och katt och lilla Love….hahahaha, så Loo blev Skrutten och pinkade ivrigt in sitt revir på den så vackra nya Simmen.

Lite 50-tal har det med varit i veckan, det är ett tema som lockar fram modesjälen i dom flesta tjejer,ett fartfyllt mode…joo, killarna kan allt dom med!….fast personligen så är jag så trött på temakvällar nu—det kryllar ju av dom—- så när Grekland kallade var det rent befriande….underbar miljö och artist!!
Sen har jag imponerats av alla fantastiska byggtalanger i SL…ni måste ha en gen som jag saknar, jag ska genast efterlysa den…….för vilka saker ni gjort som första bygg-grej!
Själv gjorde jag en bonad på en tillplattad kub och tyckte jag var urduktig, den är inte ens sparad…idag kanske den kunde se ut så här?…men jag kommer såväl ihåg Gazzan’s tålamod,och hur jag fick kämpa med *andra sidan*….jaaaa….Jazz fick med rycka ut och undervisa….och Iron….och Loungen!
Veckan avslutades med en lektion på *lagom nivå* av Loo för Emma och Oskar på det svåra temat… hur gör man (inte) barn—en introduktion av Loo”…..lagom nivå sa min pappa till mig med nåt strängt i blicken…så jag tog bara lite om blommor och bin eller vad man kan kalla det här?


5 responses

  1. LOL trosorna jaa!!! Men jag har gått runt i SS och visat runt en noob jag. Tills han sa – hrmmm…. du vet att du inte har brallor på dig? :O (I min läsare hade jag det men inte i "worn" 😉 Detta är ju det roligaste med SL! :)))

Kommentarer inaktiverade.