Festligt värre i Norge

jag bara älskar samarbeten (bilden är ett stöldgods, tack Ey)….speciellt när dom är såhär lyckade som i Norge! Där firade man sitt goda naboskap med grannarna…har ni hört sån underbar tanke!! !….så i fredags korades vinnarna i den stora båttävlingen….. ett arrangemang mellan DnB NOR & Postbanken, Norgesbiblioteket, NTNU, Design Container och Second Norway.
Och allt startade upp på kvällen med byggkurs på Norgesbiblioteket för att sen följas av högtidig och festlig prisutdelning som kulminerade i en underbart rolig biblioteksdans!!
Kreativiteten på tävlingen var stor…..och vinnare blev Betty Tureaud!!!!

Gratulerar till fint pris!! Bilden på Betty’s båt har jag egenhändigt stulit på Second Norway’s blogg…….(visst fick jag det?)
Nu tänker ni……en bank i sl?….och ett bibliotek?….(Design och teknisk högskola är mer tänkbart)…JAAAAA!!
Så rätt tänkt….med i tiden……det är ju så det ska vara…och besök dom gärna och se vad dom erbjuder!!

Kvällens dans hade ju ett tema, vilket Loo självklart inte sett utan kom seglarklädd….temat var *nybörjare*….jaaaa….se bara fantasin i Norge!

Loo deltog ju med tre bidrag, ……..bidrag 1….tolka efter nån annan, eller SNÅLSKJUTSEN
……..Bidrag 2…simma i väg
……..Bidrag 3….ta din säng och ro
alla refuserade….hmmmm….fattar inte vad ni har emot mina förslag?? *skrattar gott*

3 responses

  1. En röst från dig på nr 2, då???….själv är jag så gla' i 3:an…aldrig lämna goa sängvärmen, ro ut och fiska och ändå ha plats för passagerare….och tänk bara så bra i vassen??…så in i vassen bra!!! *S*/Kram Don

Kommentarer inaktiverade.