Ymer har återuppstått…

…….Ymer som dräptes av Oden, Vile och Ve och som därefter tillverkade världen av hans kropp; av köttet blev det jord, av blodet vatten, av benen berg, av håret träd, av huvudskålen himlavalvet, av hjärnan moln, och så vidare.
Fast nu är det Mialinn i Second Norway med Arcadia som rekonstruerat så fint!
Jag synade noga deras jobb igår och tidigt i morse……bärandes på min sist fångade fisk som jag sen offrade till Ymer högt uppe på ett ben, förlåt…på en bergstopp!!
En skön skyddad hamn med gott om tilläggsplatser för alla i sjönöd…ja, inte bara för dom, för oss med….en vacker fyr men en brygga med ett bord med sittplatser runt,(vilka sol upp- och nedgångar!!) bränningar, fåglar, och sparsam fin natur och så vackert, sååå enormt vackert igen!
Satt i morse vid bordet med kära bror, med en kaffe…..såg måsen, såg den gulnande björken, kände saltdoften, hörde bränningarna….såg att sjöräddningen var ute på uppdrag och skrattade medans jag berättade för bror om de spanska (?) tjuvfiskarna som var här igår!! Här kommer det att kunna hända mycket!! Tänka sig, dom försökte agna hummertinorna med både mig och Mialinn….men då hade dom grovt underskattat Dronningen av Second Norway!! En glädje är det att se henne utföra sitt jobb! Tack Mialinn! Tack Second Norway för ännu en fin plats i *vårt* land!
Kolla in Ymer du med via : http://slurl.com/secondlife/Ymer/122/66/22

2 responses

Kommentarer inaktiverade.