NORGE, NORGE, är ett ruttet land……

……som Moltas Eriksson en gång sjöng på Mossebacke Monarki….den sången dyker upp i skallen så fort jag ser eller hör *NORGE*….precis som Wonderful Copenhagen när jag hör *Danmark* nämnas.
Jag var ju tvungen bara att kolla upp fakta genom att flytta till Norge…*S*…och visst stämmer det….hahahahaha….det hade ni inte räknat med??? Vaaa?? Erkänn!!!! Joooooo, lite ruttet i vissa simpassager….men annars….ett toppenställe!! Sök lika enkelt som till Annabella….men ändra Sverige till NORGE….och du kommer till…..kan man kanske säga….hjärtat i de simmar som utgör Second Norway….en typ av välkomstsim, en plats för umgänge, ett partyställe, information varvat med humor och inte minst norsk kultur.

Det är helt omgjort den senaste veckan så kanske dags för ett nytt besök av dig som varit här tidigare eller en premiärtur för er andra? Här ger man rak, bra information på ett snyggt sätt, man presenterar öppet och snyggt *folket bakom kulisserna* här finns bra SL-information att få, här kan man sitta och fika, inne som ute…i verkligen smakfull omgivning…..heder till färgsättarna!!! Här kan man le åt dom små detaljerna och har man ingen humor så kan man med ett enkelt *klick* få det, alldeles gratis! Och på torget kan man köpa en veckotidning, en Freja choklad (mums) och inte ens snus fattas! I Norge bor inte enbart norrmän utan även en massa andra som i hjärtat har en liten lussekofta…senaste exotiska tillskottet kommer från Japan i form av U…..just kulturmöterna här är så berikande! Själv är jag enormt stolt över att vara SVENORSK i Norge, utan att tappa kontakten med mitt Sverige…..och stoltare än tidigare är jag nu när jag ingår med en skylt till Loovika i det norska samhället….stolt som tuppen på skylten!! Har du häst i sl så är detta ett perfekt ställe att se via hästryggen!

Jag säger bara som svensk…..välkommen till Norge!

Och alla norska vänner……förlåt för videon!!

2 responses

  1. Enl Google översättning står ovan följande översatt från Japanska:Toalett, den japanska video med undertexter? Förstår ingenting!*lol*, måste instämma i det sista påståendet!/Loo

Kommentarer inaktiverade.