En detalj…..

…bland många i second life är hur man löser toalettfrågan. Själv har jag 2 st utedass, inredda med det nödvändigaste, toarulle, tidning, en blomma på ena, ett levande ljus på det andra och på dasset vid djuren en sprayflaska för handdesinfektion, och så en trasmatta på varje, så klart—-men jag saknar rinnande vatten eller ett enkelt tvättställ. En brist, jag vet…men jag löser det åt koskötarn med sprayflaskan, god handhygien är viktig när man sysslar med mjölk….det är dyra prim vi mjölkar ur våra feta kossor och vår ost….primulan…är väl känd och inget får solka ner dess goda rykte.

Själv löser jag hygienfrågan på det ypperliga dasset på Bella Bistro, där gör jag en helavtvättning i sambad med veckans tarmtömning efter varje söndagsfrukost, rymligt, rent är det där och med härliga frottéhanddukar. ( Ja lite rabatt ska man väl ha…eller ska vi säga….jag betalar tillbaka det som passerar min mag-tarm-kanal). Men så kan behoven ibland bli lite mer akuta, som i måndags under dansen i second norway….nära och bra till Bella’s…. så jag rusade dit……vad upptäcker jag….nån har stulit muggen-dasset-sitthon!! Katastrof, vem??? Vem, vem, vem kan ha denna pjäs hemma nu? Nå, vid koll idag ser jag att man har skaffat en ny….men i allafall…..hur kan man bara göra så? Ey??????….inte är det väl du? För samtidigt…..usch hemska tanke…..så dyker det upp 2 nya eleganta…..(utvändigt ja)—toaletter vid det nya torget i Norge. Och en toalettvakt!!! Misstänkt lik Mialinn???…Fast Mialinn kan det väl inte ha varit?????….för hon tog 100L bara för att man skulle få lov att klicka på dörren!!! Bara för att få detta budskapet?? Undra på att jag är förvirrad……nå…..jag är ju inte sämre än jag gick dit en gång till och tog mig in med kameran…….hm…men jisses så äckligt…..nått lurt är på gång i Norge…..är det stopp i systemet?????—–jag såg ju Ey och nån till jobba med det utanför???….det här ska kollas upp!

2 responses

  1. Hrm.. Loo… når det gjelder sanitærkapasiteten på Bella så er jeg helt uten skyld. Når det gjelder din gravende journalistikk om avløpsregimet i Norge så er jeg…helt uten ord. ~Ey

Kommentarer inaktiverade.