GUDMOR, SVITJOD ÄR FÖDD!!!!

Grattis, Grattis, Grattis Second Norway till Svitjod….född idag 08.07 och födseln avnjöts av den stolte fadern…EY REN och den stolta gudmodern LOO BERENSOHN!!!
ÅÅÅÅÅÅååååå jag blev så till mig när jag fick förfrågan om jag ville bli Gudmor till den nya simmen och namnge den med……så stolt, vilket hedersuppdrag för en svensk i Second Norway!!Här gällde det att få till ett bra namn och käre bror tillfrågades med för råd…(det är han som är svart och plattfotad)

Svitjod…ja, kan en svensk få ge ett bättre namn på en sim i Norge….speciellt en svensk från Mälardalen….för henne är ju Svitjod=hemma!! Jag kanske bör flytta dit??
Det var ett stort och vackert ögonblick i morse, Ey och jag tittade i soluppgången vid Sund ut över havet efter honom…..han tog tid på sig 🙂 ! Vi väntade och väntade, bet på naglarna och Ey vankade fram och tillbaka så en krater bildades i fjället 😉
Vattnet var lugnt med en lätt krusning, midsommarsolen var som vackrast i sin uppgång över midsommardagen och allt var tyst och stilla bortsett från lite kluckande vid fyren, fladdret från nåt segel och pippikvittret i bakgrunden.
Och så…………..
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ…..där föddes han……..ur havet steg han upp, smärtfritt, utan ett skrik, bara värdigt och självklart!! Den underbaraste Simmen i hela SL, så det så…..våga bara säga annat om mitt gudbarn.
Och vi for kvickt över för att ta honom till vårat bröst och kyssa hans panna och önska lycka och välgång hos oss, i vår familj!
Man blev nästan tårögd och smått religiös!

Du föddes vid suset av björkar

i juni när sommaren log.
Därute spelade vinden en visa
för blommor och skog.
Doften av vita konvaljer
smög runt kring din vagga den natt
du junibarn föddes till världen
som fylldes av solsken och skratt.
Jag önskar din levnad får vara
så ljus som en försommardag en vandring på mjuka stigar
-du junibarn – önskar jag.

Fram med skumpan och en stor SKÅL utbringades!!
Välkommen och grattis !!!
Välkommen till Second Norway!
