UTDRIKKNINGSLAG

………och norsk country…

i Second Norway….det var gårdagens kvällsprogram…..har jag fattat det rätt så är det en norsk form av kominationen möhippa — svensexa!! Och dom lyckliga utdruckna är Gekka och Usumi—ännu ett bevis på hur lyckat det är med en union mellan Norge och Sverige! Jag vill säga: tack för igår till er och ett stort LYCKA TILL I FRAMTIDEN!

Kvällens tema var country/cowboy/cowgirl och när MiaLinn kallade vid 23-tiden…..ja då vart det snabbt fullt hus! Jag såg 46 på kartan och det är imponerande. Ernst Edman spelade och sjöng och han är ju ett säkert svenskt kort och hela huset doftade gott av hö, kodynga, svett och snus, hemtrevligt som bara den och jag är alltid lika förvånad över mina norska syskon och hur duktiga dom är att anamma ett tema….liten som stor hade nån anknytning till det, om så bara en hatt eller en utstrålning av storbonde…… Även en och en annan indian rökte fredspipa under kvällen och dansade snällt med sin granne, Dronningen av Loovika! 🙂 Ännu en gång, tack för en trevlig kväll…festa det kan ni det med!!
En seg morgon i morse, men………premiärbad!! På med simhuden och den nya baddräkten och träna inför säsongen! Jag tror jag gjorde mer än Norge runt! *S*
