STÄDSÖNDAG :(

…ja i Bostadsrättsföreningen i RL. OK, man kan göra det till en feststund när det är så fint väder som idagborste….och vi var inte många som mötte upp klockan 7.30! Vad gör folk?….sover dom???…men herregud då….jag var uppe till 02.00 i natt på en GRADUATION som var evighetslång i SL men ändå på plats! I vårt område bor 80% äldre….och då menar jag 75 +….några av dom är ute och redo….men dom flesta av dom äldre följer oss via fönstret eller balkongen..servar oss med glatt småprat, kaffekokning, fikabrödsfixande……ja, vi fick till starten kaffe och nybakade mackor med ost och gurka på….det uppskattades! Själv så är jag sjukskriven sedan en tid tillbaka men hade fått min snälla pappa att steppa in för mig fast det hindrar inte mig från  kunde följa arbetet, peka med hela handen och svinga piskan!Kratta-980x500 23 personer med krattor, spadar, sekatörer och stora svarta sopsäckar gör underverk på 3 timmar! Som en fingervisning så hittar jag också på morgonen en bra blogg om just städning i SL..länken dit har du här..ja, ni vet jag återkommer ofta till detta trista ämne. Men här finns en hel drös med bra tips att kopiera…..snabbt ska jag anamma hur man döljer LL tvångsprylarPhilip where are you och tipset om en folder för saker som OMEDELBART bör sorteras! Att jag inte tänkt på det tidigare 😀  !

profil blogg-besk2 text20130313_001